17 de setembre de 2026

Inauguració de l’exposició «Persistències Efímeres. Una Postmodernitat Barroca?»

Inauguració de l’exposició «Persistències Efímeres. Una Postmodernitat Barroca?»
Dalí, Brossa, Perejaume i Mariscal revelen la seva ànima barroca en la nova exposició del Museu del Barroc de Catalunya.

El Museu del Barroc de Catalunya inaugura el pròxim 16 de setembre, a les 19 hores, l’exposició temporal «Persistències efímeres. Una postmodernitat barroca?», visitable fins al 6 de desembre a la Sala del claustre de l’equipament. Comissariada per Ricard Mas i dissenyada per L’Estudi de la Mirada (Jesús Galdón), la mostra connecta el patrimoni dels segles XVII i XVIII amb la creació catalana de finals del segle XX a través d’una cinquantena d’obres de creadors i creadores com Salvador Dalí, Joan Brossa, Perejaume, Jaume Plensa, Javier Mariscal o Eulàlia Valldosera.

La mostra planteja una pregunta de fons: fins a quin punt l’ànima barroca de Catalunya —forjada entre els segles XVII i XVIII— ha continuat manifestant-se, transformada, en la cultura catalana dels darrers anys; en aquest cas, entre finals de la dècada de 1970 i l’any 2000? «Persistències efímeres. Una postmodernitat barroca?» ens convida, per tant, a fer una relectura de l’art català d’època recent tot buscant-hi els referents i l’empremta d’un període que, lluny de quedar tancat al passat, es manté com una actitud viva, complexa i plenament vigent en les nostres expressions culturals contemporànies.

Inauguració 16 de setembre a les 19 h · Sala del Claustre del Museu

Horari de l’exposició, de dijous a dissabte de 10 a 18 h. Diumenges i festius de 10 a 15 h.


Activitats complementàries

Concert inaugural

CONCERT D’ORGUE AMB BERNAT BAILBÉ – Basílica de la Seu. Divendres 18 de setembre, a les 18:30 h

Conferències: COM VAIG FER…?

COM VAIG FER EL COBI – Javier Mariscal. Dimarts 29 de setembre, a les 19 h

COM VAIG FER CINEMA, TELEVISIÓ, POESIA I GUIONS DE CÒMIC SENSE MORIR EN L’INTENT – Juan Bufill. Dimarts 13 d’octubre, a les 19 h

COM VAIG FER ELS TOI – Jordi Català. Dijous 12 de novembre, a les 19 h

Diàlegs Versus

MIRÓ I EL BARROC – Enric Casasses vs Ricard Mas. Dissabte 24 d’octubre, a les 17 h

DEL BARROC ALS VUITANTA: MANERES DE CELEBRAR – Maria Garganté vs Joan Font. Dijous 5 de novembre, a les 19 h

Propostes familiars

TALLER CÒMICVERSE – A càrrec de La Formigueta Curiosa. Diumenge 4 d’octubre, a les 11 h

CREEM UN TOI! Diumenge 15 de novembre, a les 11 h

Visites comentades a l’exposició – A càrrec del comissari Ricard Mas

  • Diumenge 27 de setembre, a les 11 h
  • Diumenge 8 de novembre, a les 11 h
  • Dissabte 28 de novembre, a les 17 h
Activitats amb inscripció prèvia a museudelbarroc.cat
Vols compartir aquest contingut?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.